سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازدید سرزده رهبر انقلاب از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سرزده در مناطق زلزله‌زده‌ی استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساکنان این منطقه، از نزدیک در جریان خسارات واردشده و نحوه‌ی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور سرزده در مناطق زلزله‌زده‌ی استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با ساکنان این منطقه، از نزدیک در جریان خسارات واردشده و نحوه‌ی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفتند.

روستای سرند از توابع شهرستان هریس یکی از مناطقی بود که مورد بازدید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با حضور در روستای کویج با مردم این روستا از نزدیک دیدار و گفتگو کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم کویج، هدف اصلی از سفر به مناطق زلزله‌زده را ابراز همدردی و همدلی با مردم این مناطق و عرض تسلیت بیان کردند و تأکید کردند: همه‌ی ملت ایران با ساکنان مناطق زلزله‌زده همدرد و همدل هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مردم ایران مردمی متحد و یکپارچه هستند و همین اتحاد و یکپارچگی موجب قدرت و نیرومندی ملت شده است.

ایشان با توصیه‌ی مردم مناطق زلزله‌زده به صبر و بردباری، خاطرنشان کردند: اگر ساکنان این مناطق با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند این حادثه می‌تواند به سکوی پرش و دگرگونی چهره‌ی این منطقه تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده را خوب ارزیابی کردند و افزودند: البته مسئولان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله‌زده وظایف سنگینی دارند و مردم این مناطق نیز باید به مسئولان برای انجام این وظایف سنگین کمک کنند.

بازدید سرزده رهبر انقلاب اسلامی از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی



نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در جمعه 91/5/27 ساعت 12:12 صبح موضوع | لینک ثابت


مسیر های راهپیمایی روز قدس استان مازندران

مسیر های راهپیمایی روز قدس

  برای حضور پرشور مردم مازندران در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران، مسیرهای راهپیمایی در شهرهای مختلف استان اعلام شد.

  *مسیر راهپیمایی وحدت‌آفرین روز قدس ساری مرکز مازندران: میدان شهید قاسمی، روبه‌روی اداره آموزش و پروش ناحیه 2 ساری، خیابان فردوسی، چهار راه جمهوری اسلامی، خیابان جمهوری اسلامی، میدان ساعت، خیابان 18 دی تا میدان شهدا

*مراسم روز قدس ساری با سخنرانی منوچهر متکی در مصلای ساری برگزار می‌شود.

مسیرهای راهپیمایی روز قدس در دیگر شهرهای مازندران به شرح ذیل اعلام می‌شود:

*شهرستان قائمشهر: از حسینیه عاشقان تا مصلی نماز جمعه، ساعت 11

* شهرستان بابل از میدان ولایت، میدان جهاد تا مصلای نماز جمعه بابل از ساعت 10 و 30

*شهرستان نکا: از بلوار انقلاب مقابل جهاد کشاورزی به سمت مصلای نماز جمعه ساعت11

* شهرستان بهشهر: از سه‌راه آزادی به سمت مصلای نماز جمعه ساعت 11

*شهرستان گلوگاه: از مسجد ملاعباس به سمت مصلای نماز جمعه ساعت 11

*شهرستان جویبار: از مسجد اعظم روبه‌روی بیمارستان مرحوم عزیزی به سمت مصلای الغدیر ساعت 11

*شهرستان بابلسر: از سپاه پاسداران به سمت خیابان پاسداران، میدان بسیج، بلوار شهید شریفی و مصلای نماز جمعه ساعت 11

*شهرستان آمل: از مسجد امام‌رضا(ع) به سمت مصلای نماز جمعه ساعت 11

*شهرستان فریدونکنار: از مسجد جامع به سمت مصلای قدس ساعت 11

*شهرستان محمودآباد: از مقابل سازمان تبلیغات اسلامی محمودآباد به سمت مصلای نماز جمعه  ساعت 11

*شهرستان نور: از میدان امام خمینی (ره) به سمت مصلای الغدیر ساعت 11

*شهرستان نوشهر: از مقابل مسجد جامع به سمت خیابان شهید عمادالدین کریمی، میدان همافران، خیابان 15 خرداد، میدان آزادی خیابان انقلاب میدان آزادی مصلای نماز جمعه ساعت 11

  ادامه مطلب...


نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در پنج شنبه 91/5/26 ساعت 11:24 عصر موضوع | لینک ثابت


حقیقت شب قدر

 

  «قدر» در لغت به معناى اندازه و اندازه‏گیرى است.(1) «تقدیر» نیز به معناى اندازه‏گیرى و تعیین است.(2) اما معناى اصطلاحى «قدر»، عبارت است از ویژگى هستى و وجود هر چیز و چگونگى آفرینش آن(‏3) به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودى هر چیز، «قدر» نام دارد. (4)

بنابر دیدگاه حکمت الهى، در نظام آفرینش، هر چیزى اندازه‏اى خاص دارد و هیچ چیزى بى‏حساب و کتاب نیست. جهان حساب و کتاب دارد و بر اساس نظم ریاضى تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند.

استاد مطهرى در تعریف قدر مى‏فرماید: « ... قدر به معناى اندازه و تعیین است... حوادث جهان ... از آن جهت که حدود و اندازه و موقعیت مکانى و زمانى آنها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهى است.»(5) پس در یک کلام، «قدر» به معناى ویژگى‏هاى طبیعى و جسمانى چیزهاست که شامل شکل، حدود، طول، عرض و موقعیت‏هاى مکانى و زمانى آنها مى‏گردد و تمام موجودات مادى و طبیعى را در برمى‏گیرد.

این معنا از روایات استفاده مى‏شود؛ چنان که در روایتى از امام رضا علیه السلام پرسیده شد: معناى قدر چیست؟ امام فرمود: «تقدیر الشى‏ء، طوله و عرضه»؛ «اندازه‏گیرى هر چیز اعم از طول و عرض آن است.» (6) و در روایت دیگر، این امام بزرگوار در معناى قدر فرمود: «اندازه هر چیز اعم از طول و عرض و بقاى آن است.»(7)

  ادامه مطلب...


نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در شنبه 91/5/21 ساعت 8:9 عصر موضوع | لینک ثابت


متن کامل دعای جوشن کبیر

دانلود متن کامل دعای جوشن کبیر

برای دانلود اینجا کلیک کنید

دعای جوشن کبیر



نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در شنبه 91/5/21 ساعت 5:24 صبح موضوع | لینک ثابت


امام رضا (ع) و خبر از شهادت خویش به اباصلت

خبر از شهادت خویش به اباصلت

اباصلت هروی می گوید:
من در خدمت حضرت رضا علیه السلام بودم. به من فرمود:« ای اباصلت! داخل این قبّه ای که قبر هارون
است، برو و از چهار طرف آن کمی خاک بردار و بیاور.»
من رفتم و خاک ها را آوردم.
امام خاک‌ها را بویید و فرمود:« می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا سنگی ظاهر می شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان
را بیاورند، نمی توانند آن را بکَنند.» و این سخن را در مورد بالای سر و پایین پای هارون فرمود.
بعد وقتی خاک پیش روی هارون یعنی طرف قبله هارون را بویید، فرمود:« این خاک، جایگاه قبر من است. ای اباصلت، وقتی قبر من ظاهر شد، رطوبتی پیدا می شود. من دعایی به تو تعلیم می کنم. آن را بخوان. قبر پر از آب می شود. در آن آب ماهی های کوچکی ظاهر می شوند. این نان را که به تو می دهم برای آنها خرد کن. آنها نان را می خورند. سپس ماهی بزرگی ظاهر می شود و تمام آن ماهی های کوچک را می بلعد و بعد غایب می شود. در آن هنگام دست خود را روی آب بگذار و این دعا را که به تو می‌آموزم بخوان. همه‌ی آب‌ها فرو می روند. همه‌ی این کارها را در حضور مأمون انجام ده.»
سپس فرمود:« ای اباصلت! من فردا نزد این مرد فاجر و تبهکار می روم. وقتی از نزد او خارج شدم، اگر سرم با عبایم پوشانده بودم، دیگر با من حرف نزن و بدان که مرا مسموم کرده است.»

مسموم شدن امام با انگور

ادامه مطلب...


نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در سه شنبه 90/11/4 ساعت 8:20 صبح موضوع | لینک ثابت


آمدم ای شاه پناهم بده

آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده

ای حرمت ملجأ درماندگان/ دور مران از دَر و راهم بده

لایق وصل تو که من نیستم/ إذن به یک لحظه نگاهم بده

لشگر شیطان به کمین من است/ بی کسم ای شاه پناهم بده

در شب اول که به قبرم نهند/ نور بدان شام سیاهم بده

ای که عطابخش همه عالمی/ جمله حاجات مرا هم بده


برای دانلود اینجا کلیک کنید

آمدم ای شاه پناهم بده


نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در سه شنبه 90/11/4 ساعت 8:2 صبح موضوع | لینک ثابت


علم یک سو فتاده بی علم دار

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

علم یک سو فتاده بی علمدار...

حال و هوای محرم



نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در پنج شنبه 90/9/10 ساعت 1:23 عصر موضوع | لینک ثابت


هر که دارد هوس کرببلا بسم الله

برای دانلود مداحی ، مشکی شد پرچم گنبد ثارالله...

اینجا کلیک کنید

                         مداحی مشکی شد پرچم گنبد ثارالله...



نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در پنج شنبه 90/9/10 ساعت 12:47 صبح موضوع | لینک ثابت


یاد امام و شهدا

نوحه بسیار زیبای  یاد امام و شهدا

برای دانلود نوحه یاد امام و شهدا اینجا کلیک کنید



نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در یکشنبه 90/7/17 ساعت 4:22 عصر موضوع | لینک ثابت


تأمل در فلسفه لیالی قدر

سوره قدر
شب قدر شب عروج انسان الهی

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (*)وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ (*)لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (*)تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَالرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (*)سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ (*) (سوره قدر – آیات 1-5)

ما، آن (قرآن) را در شب شب قدر نازل کردیم و تو چه می‌دانی شب قدر چیست؟
شب قدر، از هزار ماه بهتر است، فرشتگان و روح در این شب به اذن پروردگار خود، برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند، آن شب انباشته از سلا‌مت و برکت و رحمت، تا طلوع صبح است.
درباره سوره قدر، شب قدر، معنای قدر، تعیین شب قدر، تکالیف شب قدر و شیوه‌های بهره‌جویی از این شب بزرگ و ارتباط با خداوند مهربان، مطالب قابل اهمیتی وجود دارد که ما خلا‌صه آن را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

ثواب قرائت

امام باقر (علیه السّلام) فرموده است: هر کس سوره انا انزلناه را با صدای بلند بخواند، مثل کسی خواهد بود که شمشیر به دوش گرفته و در راه خداوند جهاد می‌کند و هر کس آن را پنهان و آهسته بخواند، مانند کسی است که در راه خدا، به خون خود غلتیده است.

معنای شب قدر

چرا این شب، شب قدر نامیده شده، در آن چه اسراری نهفته و چه وقایع و حوادثی در آن رخ داده و رخ می‌دهد؟
مفسران قرآن کریم با استفاده از قرآن و احادیث پیشوایان معصوم(علیهم‌السلا‌م)، درباره نامگذاری این شب به شب قدر مطالب و دلا‌یل زیادی آورده‌اند که مهم‌ترین و مناسب‌ترین آنها بدین شرح است:
1- شب قدر، یعنی شب بزرگ و باعظمت، زیرا در قرآن کریم قدر به معنای منزلت و بزرگی خداوند عالم آمده همچنان که در این آیه می‌خوانیم: ما قدر وا... حق قدره‌ آنان عظمت خداوند را نشناختند و حبیش در کتاب وجوه القرآن لیله القدر را به لیله العظمه معنا کرده رمز این بزرگی هم در خود سوره قدر بیان گردیده است آنجا که می‌فرماید: شب قدر، از هزار ماه بهتر است.
2- شب باارزش و پرقیمت، جهت دیگری برای معنای قدر می‌تواند باشد، زیرا از یک سو در همین سوره می‌خوانیم: عبادت در این شب از عبادت در هزار ماه بهتر و باارزش‌تر است در فارسی هم می‌گوییم: قدر جوانی، قدر سلا‌مت و نعمتی را که در اختیارداری، بدان.
3 -قدر به معنای سختی معیشت نیز آمده، در قرآن کریم می‌خوانیم: و من قدر علیه رزقه فلینفق مما آتاه ا... ‌ هر کس گرفتار تنگی روزی و تنگدستی در زندگی شود، مقداری از آنچه را خداوند به او عطا کرده، در راه خدا انفاق نماید.     
4- طبق آیات متعدد قرآن کریم، قدر به‌معنای اندازه‌گیری، تقدیر و تنظیم امور آمده است. در آیه‌ای می‌خوانیم: ما قرآن را در شب مبارکی نازل کردیم و ما همواره بیم‌دهنده بوده‌ایم و در آن شب: فیها یفرق کل امر حکیم هر کاری، بر طبق حکمت خداوند، تعیین و تنظیم می‌گردد. راغب اصفهانی، می‌نویسد: لیله القدر ‌ای لیله قیضها لا‌مور مخصوصه شب قدر، یعنی شبی که خداوند برای تنظیم و تعیین امور مخصوصی، آن را آماده و مقرر فرموده است.
طبق روایات فراوانی که وارد شده، در شب قدر سرنوشت افراد برای سال آینده، مانند: رزق و روزی، مرگ و میر، خوشی و ناخوشی و امور و حوادث دیگر زندگی، براساس استعدادها و لیاقت‌ها، رقم می‌خورد و این تقدیر و تنظیم حکیمانه هم در انسان هیچگونه اجبار و سلب اختیاری به‌وجود نمی‌آورد.
درباره تنظیم و تقدیر سرنوشت افراد در شب قدر برای سال آتی آنان، امام صادق (علیه السّلام) فرموده است: التقدیر فی لیله القدر تسعه عشر، والا‌برام فی لیله احدی و عشرین، والا‌مضاء فی لیله ثلا‌ث و عشرین تقدیر امور و سرنوشت‌ها در شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضای آن در شب بیست و سوم صورت می‌گیرد.
آری، به‌خاطر اهمیت شب قدر، ارزش و عظمت آن، نزول فرشتگان بیشمار آسمانی به زمین و سرنوشت‌سازی این شب الهی ده‌ها روایت در کتاب‌ها و تفسیرهای شیعه و اهل سنت وارد شده است. در بیان پیامبر گرامی اسلا‌م (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم می‌خوانیم: من قام لیله القدر ایمانا و احتسابا، غفر له ما تقدم من ذنبه هر کس در شب قدر از روی ایمان و اخلا‌ص، به قیام و عبادت ایستد، گناهان گذشته او، بخشیده و آمرزیده می‌شود.           برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید


نظر  

نوشته شده توسط جوانان روستای بائوده علیا در پنج شنبه 90/5/27 ساعت 12:45 عصر موضوع | لینک ثابت


<      1   2   3      >